Кожен автовласник з плином часу стикається з необхідністю в обслуговуванні та ремонті гальмівної системи. Поряд з колодками, які є витратні матеріали, важливо перевіряти справний стан циліндрів, супортів, а також гальмівних трубок. Адже при виникненні тріщини відбудеться розгерметизація, внаслідок чого гальмівна рідина почне йти та тиск в системі буде втрачено, що привіт до виникнення аварійної ситуації. У зв’язку з цим варто розглянути питання надійності трубок та матеріалів їх виготовлення.

Гальмівні трубки в гальмівній системі автомобіля

Конструктивні особливості гальмівної системи автомобіля

Принцип роботи гальмівної системи сучасного транспортного засобу полягає в передачі зусилля від педалі до головного гальмівного циліндра, який передає зусилля до робочих циліндрах через трубки. Слабким місцем системи є сполучні вузли трубок, де можуть спостерігатися патьоки, тому експерти радять робити ретельний огляд всього гальмівного контуру як мінімум 1 раз після кожних 50 тис. км. пробігу.

З метою безпеки в авто передбачено 2 контури, незалежних один від одного. При виході з ладу одного з них другий збереже можливість гальмування, що дозволить уникнути аварійної ситуації. Ознаками неполадки гальмівної системи є наступні:

  • сильне нагрівання гальмівних барабанів;
  • нерівномірний знос гальмівних колодок;
  • виникнення великого вільного ходу педалі гальма;
  • збільшення гальмівного авто;

Ознаками зносу гальмівних трубок є виникнення на них тріщин, що видно при візуальному огляді, а також виявлення витоку гальмівної рідини в місцях розгерметизації.

Що являє собою гальмівна трубка?

Головне завдання гальмівних трубок – передача гідравлічного тиску до робочих циліндрах, тому такі вироби повинні бути міцними та стійкими до зносу. З одного боку вони кріпляться до головного гальмівного циліндра, а з іншого до супортам, розташованими поруч з робочими циліндрами. З’єднання здійснюється за допомогою спеціальних штуцерів з різьбленням, які також можна використовувати через перехідник для з’єднання двох трубок між собою при ремонті гальмівної магістралі.

У переважній більшості випадків гальмівні трубки виконуються металевими. Адже крім високого внутрішнього тиску магістраль повинна бути захищена від випадкових зовнішніх впливів – ударів гравійних та щебеневих каменів. Попри заводське виконання та надійність, з плином часу вони зношуються, причому досить сильно. Багато в чому цьому сприяє корозія від високої вологості, а також негативний вплив хімічних реагентів, якими посипають дороги в зимовий період.

які гальмівні трубки краще мідні або сталеві

Які гальмівні трубки краще?

В автомобілях встановлюють як сталеві, так та мідні гальмівні трубки, кожні з яких мають свої особливості та переваги. Крім цього виділяють 2 типу розвальцьовування – конічна, використовувана в машинах азіатського виробництва (Китай, Південна Корея) та грибкова, що застосовується в європейських транспортних засобах. На мідних трубках краще використовувати конічну розвальцювання, оскільки при грибкової може відбуватися з плином часу деформація. На сталевих гальмівних трубках такого явища не спостерігається.

Мідні гальмівні трубки

Особливості мідних трубок

Відрізняються гарною гнучкістю, що полегшує монтаж при заміні гальмівного контуру. Більш стійко переносять вплив зовнішнього середовища, включаючи сіль та інші реагенти, якими посипається дорога в зимовий період часу для запобігання полою. Як вже зазначалося вище, мідь краще в разі, якщо на автомобілі коштує конічна розвальцьовування.

Разом з тим варто відзначити, що на мідні трубки негативно впливає гальмівна рідина типу DOT 3, оскільки маючи високу гігроскопічність, вона утворює з плином часу гальванічні пари. Це призводить до поступового руйнування міді. Якщо ж в машині використовується гальмівна рідина на основі касторової олії та бутилового спирту, то мідні трубки цілком можна використовувати.

Головна перевага міді – стійкість до корозії, проте не слід забувати та про такий недолік, як коефіцієнт температурного розширення, відмінний від стали. Відповідно, при довжині магістралі до 4 та більше метрів при нагріванні буде спостерігатися термічне подовження, що також може призводити до порушення герметичності.

Сталева гальмівна трубка

Особливості сталевих трубок

Трубки зі сталі дуже добре тримають початкову форму та відрізняються жорсткістю, що обумовлюється властивостями сплаву. Відповідно, вони є більш міцними та стійкими до випадкових фізичних дій, що актуально, особливо при пересуванні по ґрунтовими та шосейними дорогами в умовах сільської місцевості. Нетривале, чому сталеві трубки часто встановлюють на позашляховиках.

Також їх рекомендується застосовувати в тих авто, де трубки мають жорстку фіксацію, оскільки ризик деформації тут дуже низький. Сталеві трубки вільно витримують агресивну дію гальмівної рідини DOT 3. Важливо додати, що трубки з нержавіючої сталі відрізняються довговічністю і надійністю, тому багато автовласників вважають за краще встановлювати саме такі вироби.

Коли потрібна заміна гальмівних трубок

Терміни заміни гальмівних трубок

В середньому гальмівні шланги рекомендується міняти кожні 100 тис. Пробігу або через 4-5 років експлуатації транспортного засобу. Оригінальні трубки, що встановлюються на заводі, завжди покриваються спеціальним полімерним складом, проте при бажанні автовласник може скористатися додатковим антикорозійним спреєм.

При заміні трубок важливо правильно затягнути штуцера, оскільки при дуже великому затиску вони можуть пошкодити трубку, а при недостатньо затиску – навпаки, не спроможна необхідну герметичність. Саме тому при заміні гальмівних трубок або їх ремонті всі роботи важливо виконувати правильно, відповідно до вимог регламенту заводу-виготовлювача.