Палець кермової тяги являє собою кульовий шарнір системи рульового керування автомобілем або іншим транспортним засобом на колісному ходу. Сталевий опорний стрижень, який має кульову головку та наконечник з різьбою для зручності монтажу, грає роль поворотної осі та виконує несучу функцію.

Палец рулевой тяги

За допомогою пальця виконується з’єднання системи тяг і деталей рульового управління в одну ланку. Шарнір дозволяє забезпечити свободу переміщення деталей рульового управління в горизонтальній і вертикальній осях. Тим самим забезпечується справна та надійна робота системи управління автомобілем. Незалежно від ступеня завантаження машини, положення коліс, наявності нерівностей на проїжджій частині, все елементи виконують свою функцію, вільно обертаючись в необхідному напрямку.

Конструкція пальця рульової тяги

Вузол класифікується в залежності від призначення і місця установки. Деякі модифікації мають конструктивні відмінності.

  1. Кульовий палець.
  2. Грязезащитный ковпачок.
  3. Корпус шарнира.
  4. Вкладыш.
  5. Пружина.
  6. Заглушка.

Види пальців рульових тяг в залежності від призначення, поділяються на:

  • Сполучні, що забезпечують взаємозв’язок тяг, поворотних кулаків та елементів рульової трапеції;
  • Сошкового типу, що зв’язують сошку рульового управління з тягами.

Різні модифікації систем управління колесами і моделі автомобілів мають до шести шарнірів. Один з них сошкового типу, решта – з’єднувального. Кульовий шарнір уніфікований з пальцем. Це зроблено для взаємозамінності при ремонті. Більшість автомобілів мають взаємозамінні елементи. Пальці й сошкового, та з’єднувального шарніра однаково підходять один одному.

Відмінності шарнірів легкових автомобілів

Точена деталь складається з трьох базових елементів: головки, виконаної у вигляді цілої або півсфери; конічного пальця, що з’єднується з іншими тягами і нарізного наконечника, що фіксує шарнір. Палець виконується у вигляді самостійної деталі рульового управління. Наконечник виконує функцію корпусу, всередині нього розташовується палець рульової тяги.

Конічний склянку наконечника має вкладиш ковзання, що оберігає контактну поверхню від підвищеного зносу. Він розташовується по всій поверхні головки та забезпечує переміщення пальця в діапазоні 15-200 в будь-якій площині. Вкладиші виготовляють з полімерних матеріалів або виробляють у вигляді двох розбірних половин. Другий варіант частіше можна зустріти в конструкції вантажних автомобілів. Розбірні вкладиші за типом розташування поділяються на горизонтальні та вертикальні.

Знизу стакан закривається технологічної кришкою. Між нею й вкладишем монтується пружна пружина для поліпшення контакту поверхонь. Корпус шарніра закривається пилюжником, що оберігає вузол від забруднень та води. Відповідна частина тяги зв’язується з конічною частиною пальця. Корончаті гайки дозволяють виконати гарантоване закріплення вузла в системі рульового управління.

Такий принцип пристрою мають всі шарнірні механізми рульових тяг автомобілів. Відмінності одних модифікацій від інших не принципові та зводяться лише до вживаного типу кріпильних гайок, розташуванню пальців в загальній системі, що застосовується типу пружин (жорсткість, марка стали, кількість витків і т.д.).